Tak sme sa dočkali - Kingdom Come: Deliverance 2 je na ceste
Novým odhalením od Warhorsu sme sa dozvedeli, že pražské štúdio pripravuje chystané pokračovanie populárneho historického RPG, Kingdom Come: Deliverance 2. Ukážkový stream nám priniesol prvé zábery z hry a tiež niekoľko detailov o tom, ako bude chystané pokračovanie zasadené do otvoreného sveta.
Opäť v koži Henricha
Jedným z nových prvkov, ktorý bude predstavený v druhom diele, je veľké a bohaté mesto. V tomto prípade sa jedná o Kutnú Horu, ktorá je známa svojimi striebornými baňami a chrámom svätej Barbory. Okrem tohto mesta sa hráči môžu tiež tešiť na originálne prostredie pieskovcových skál Českého raja a na hrad Trosky. Z ukážkového videa je zrejmé, že sa v druhom diele vráti ako hlavný hrdina Henrich, tak aj Ján Ptáček, predstavitelia oboch herných postáv. Kingdom Come: Deliverance 2 bude ambicióznejším titulom ako jeho predchodca. Dan Vávra, jeden zo zakladateľov Warhorse Studios, vo videu hovorí o tom, že druhý diel je skutočným stvárnením toho, čím mala byť prvá hra. Hra sa zameria na záležitosti kráľov namiesto riešenia lokálnych problémov nižšej šľachty. Rozloha herného sveta je zhruba dvojnásobná ako v prvom dieli a hra je opäť vytvorená pomocou CryEnginu. Jednou z vylepšených funkcií, ktoré potešia mnoho hráčov, je prepracovaný súbojový systém, ktorý bude o niečo prístupnejší, ale stále verný stredovekému umeniu s mečom. Do hry budú pridané aj nové zbrane, napríklad kuše alebo prvé primitívne zbrane na strelný prach.
Novinky, ktoré nás čakajú
V nasledujúcich mesiacoch nás určite čaká mnoho ďalších informácií a prekvapivých noviniek. V rozhovore s PR manažérom štúdia Warhorse, Tobi Stolz-Zwilling, sme sa dozvedeli, že v hre budú celé mesto Kutná Hora a jej okolie, ktoré dohromady vytvoria mapu trochu väčšiu ako v pôvodnej hre. Český raj s impozantnými Troskami bude naopak o trochu menší. Skvelou správou je, že hráči budú môcť ľubovoľne prechádzať medzi oboma miestami a prechod z jedného miesta na druhé bude jediný okamih v hre, keď sa objaví načítacia obrazovka. Mesto Kutná Hora sľubuje byť nádherným a majestátnym prostredím, a všetci sme zvedaví, ako dobre bude hra v tomto prostredí fungovať. Je tiež zaujímavé, že mesto je obývané stovkami postáv, ktoré žijú svoje životy v reálnom čase – niekde bývajú, niekde pracujú, niekde sa bavia a objavujú sa na rôznych miestach. V rozhovore sa Tobi Stolz-Zwilling rozhovoril aj napríklad o veľkosti hry. Z oznámenia bolo zjavné, že druhý diel bude zhruba dvakrát väčší ako jeho predchodca. Čo však táto informácia presne znamená pre hráčov? Očakávajte viac úloh, filmových sekvencií, náhodných stretnutí a samozrejme aj rozsiahlejšiu mapu, ktorá bude ponúkať ešte viac možností na prieskum. Ďalším zaujímavým faktom, ktorý Tobi zdieľal, bolo pomerne vysoké číslo občanov v hernom meste Kutná Hora, ktoré prevyšuje počet dostupných postelí. To znamená, že niektorí obyvatelia mesta budú musieť hľadať alternatívne miesta pre nočný odpočinok mimo hraníc mesta, aby si mohli dopriať pokojného spánku. Súvisiace s tým je aj správanie obyvateľov v hre. Ak sa dopustíte zločinu, obyvatelia môžu reagovať rôznymi spôsobmi – môžu sa pokúsiť utiecť alebo vás dokonca napadnúť, ak sa cítia dostatočne odvážni. Ak ich však necháte uniknúť, bude vaša reputácia postupne klesať, či už sa o vašom čine dozvedia ostatní obyvatelia v okolí. Tobi tiež zdôraznil dôležitosť vašich činov a ich vplyvu na herný svet. Situácia, keď stojíte pri zranenej obete s krvavým nožom v ruke, a niekto vás zbadá, môže mať dôsledky, pretože ostatné postavy v hre majú schopnosť spájať si skutky a udalosti. Tu sa tiež zrodil zaujímavý úvahový otázka ohľadom možnosti byť nespravodlivo obvinený – napríklad v situácii, keď ste nedávno lovil zver a náhodou narazíte na zraneného človeka. Druhé Kingdom Come by malo ponúknuť nový systém rýchleho chatu, ktorý umožní hráčom reagovať na udalosti v ich okolí bez nutnosti prepínania do dialógového režimu, čo má prispieť tak k uveriteľnosti herného sveta, ako aj k plynulosti celého herného zážitku. Odtajnenie trailera následne odhalilo mnoho zaujímavých prvkov, ako návrat obľúbenej alchymistickej minihry, kociek a novo pridanej hrateľnosti kováča. Hráči sa tiež môžu tešiť na možnosť interakcie so zvieratami v hre, ako sú psy a kone.
Prepracovaný súboj
Ďalším dôležitým prvkom, ktorý Tobi prezradil, je súbojový systém hry. Zatiaľ čo v prvom diele rozdeľoval hráča na dva tábory, v druhom diele by mal byť systém o niečo prístupnejší, avšak stále pevne zakotvený v historických a realistických princípoch. Vďaka týmto zmenám bude možné hrať aj hráčom bez predchádzajúcich skúseností, napríklad s palicou, ktorú budú schopní efektívne obrať dav nepriateľov. Druhý diel Kingdom Come: Deliverance ponúkne hráčom široké spektrum zbraní a bojových systémov, ktoré sa budú pohybovať od jednoduchšieho a prístupného až po hlbšie a inovatívnejšie možnosti. Jednou z možností bude ozbrojenie sa obojručným mečom a zdokonalenie bojových techník a kombinácií. Systém boja má byť tak navrhnutý, aby bol prístupný aj hráčom bez predchádzajúcich skúseností, a zároveň dostatočne hlboký pre tých, ktorí sa chcú s bojovými schopnosťami naozaj zoznámiť. V hre budú tiež dostupné strelné zbrane v podobe kuší. Bude k dispozícii niekoľko typov kuší, ktoré sa budú líšiť vo svojich vlastnostiach a účinnosti. Menšie kuše budú ľahko nabíjané, ale proti silnejším a dobre obrneným protivníkom nebudú tak efektívne. Naopak najväčšie kuše budú vyžadovať väčšie úsilie pri nabíjaní, ale ich raketové rany budú skoro vždy smrtiace, pokiaľ sa trafíte. Strelné zbrane na základe predobrazov z doby, v ktorej sa hra odohráva, boli extrémne nebezpečné, a mohol ich ohroziť dokonca aj ich vlastný držiteľ. Toto realistické nebezpečenstvo zbraní na pušný prach môže byť v hernom systéme zohľadnené bez toho, aby sa zbrane stali príliš mocnými. Hra tak bude zachovávať historický realizmus a vernosť dobovým podmienkam.
A teraz k najlepšej časti - Kingdom Come: Deliverance 2 by malo byť vydané ešte tento rok! Presný termín nebol zatiaľ potvrdený, ale plánuje sa, že hra dorazí na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Nažhavte svoje herné počítače a herné notebooky ! Bude to výhľadovo vzrušujúci zážitok pre hráčov na týchto platformách. Okrem toho bude hra ponúkať oficiálny český dabing, ktorý dodá hre autentickosť a blízkosť k jej domovskému prostrediu.