Preskúmajte a zdokumentujte divokú flóru a faunu v hre Beast of Maravilla Island

Beast of Maravilla je ďalšia zo série indie hier, ktorá vás nenúti do súbojov či zložitého prežívania. Namiesto toho vás vybaví fotoaparátom a jasnou úlohou - zdokumentuj všetko, na čo narazíš. Hra vznikla pod taktovkou Banana BIrd Studios a svetlo sveta uzrela v júni roku 2021. Aj keď teda nejde o najnovšiu hru, určite si svoje miesto v sieni skvelých indie čozy hier zaslúži.

Jednoduchý príbeh

Ste v koži mladej dobrodružky, Mariny Montez, ktorá sa práve dostala na zvláštny ostrov. Počúvala o ňom celé detstvo od svojho nedávno zosnulého dedka, ktorý jej prosil, aby sa na tento konkrétny ostrov vrátila a dokončila veci, ktoré nestihol urobiť. Dostanete tak k dispozícii dedkov denník, fotoaparát a jasný pokyn naplniť denník fotografiami flóry a fauny nájdenej na ostrove . Podarí sa vám naplniť dedkov sen túto krásu zdieľať so svetom? Alebo zistíte, že vlastne to, čo viete o svojom starom otcovi, je v skutočnosti úplne inak?

Prieskum ako hlavný prvok

Ostrov Maravilla má veľa rôznorodej fauny - vtákov, zvláštnych opíc, vodných príšeriek, žiab, ale aj hmyzu, ktoré je možné vyfotografovať. Fotoaparát v hre je veľmi jednoduchý na použitie. Stlačením klávesu otvoríte fotoaparát a môžete objektív priblížiť alebo oddialiť pomocou smerových tlačidiel. Ďalším stlačením vytvoríte snímku. Hra sama rozpoznáva, čo fotíte a automaticky si fotografie triedia . Všetky zhotovené fotografie potom nejdete uložené v denníku, kde si ho podľa toho, čo na nich je, môžete prezrieť už roztriedené. A ak radi fotíte aj sami seba, môžete si urobiť veľa spomienok so selfíčkami.

Naplňte denník

Ako Marina prechádza ostrovom, má splniť ciele, ktoré jej pomôžu vyplniť dedkov denník. Tieto ciele je možné kedykoľvek skontrolovať otvorením buď denníka alebo albumu s fotografiami. Pre pohyb v každom biotope Marina musí riešiť jednoduché hádanky. Hádanky sú veľmi rôznorodé. Niekde napríklad zahŕňajú vytvorenie snímky konkrétneho kvetu tak, aby ho blesk rozkvitol, potom môžete cez neho prejsť, alebo premiestnenie slimáka so zrkadlovým pancierom do lúča svetla. Nájdete tu ale aj ťažšie hádanky, ktoré musíte vyriešiť, ak sa chcete v prieskume ostrova posunúť ďalej . Mnoho z nich totiž otvára ďalšie cesty, ktoré na prvý pohľad nie sú viditeľné alebo prístupné. Hlavným cieľom je zaobstarať fotografie zvierat pri určitých aktivitách , napríklad u vtákov, keď lietajú alebo predvádzajú svoje perie. Marina tiež môže hvízdať, aby upútala pozornosť zvierat, čo jej pomáha zachytiť ich na fotografiách.

Hra vás nevodí za ručičku

Zo začiatku je možno trochu náročnejšie sa orientovať nielen na ostrove, ale aj v úlohách. V prvých minútach hrania som ale pochopila, že existuje iba jedno riešenie, ako efektívne naplniť denník. A to je nedať fotoaparát z ruky. A fotiť. Všetko. Hra si potom automaticky roztriedi, čo ste už odfotili a zaplnia miesta v denníku. Potom už len stačí kontrolovať, ktoré konkrétne snímky vám chýbajú. Navyše, hra vám automaticky nehlási, kde je potrebné spozornieť a odfotiť konkrétnu vec . A v niekoľkých prípadoch sa už nemôžete vrátiť späť, takže stránka v denníku jednoducho zostane prázdna. Ak tápete, kam a čo robiť ďalej, môžete skontrolovať dedkov zápisník, ktorý vám poradí.

Obmedzené možnosti

Bolo by trošku prehnané očakávať od indie hier, že sa budú blížiť štandardu AAA titulov (aj keď už som sa stretla s indie titulmi, ktoré tie od veľkých spoločností strčili do vrecka). Trošku ma ale sklamalo, že mapa na prieskum je skutočne malá. Hlavný ostrov som prešla za necelú hodinu , našťastie potom boli k dispozícii ešte ďalšie tri „levely“ na inej časti ostrova, kde bola zase úplne odlišná flóra i fauna. Aj napriek tomu však môžem s čistým svedomím povedať, že zvierat bolo na môj vkus pomerne málo. Väčšina fotografií sa točí hlavne okolo húb, rastlín a hmyzu.

Krásny vizuál a ľahké ovládanie

Hra je naozaj veľmi krásna. Jednoduchá artová animácia pôsobí s vymyslenými zvieratami a rastlinami úplne skvele . Všetky lokácie sú živé, jasné a pestré. Občas človek nevie, kam sa má skôr pozerať. Celý herný zážitok dokresľuje jemná hudba v pozadí a hlavne zvukové efekty, ktoré dokonale vytvárajú atmosféru hlbokého, vlhkého, tropického lesa. Hra sa tiež dobre ovláda. Na zapnutie fotoaparátu stačí jedno kliknutie, sami si potom ľahko nastavíte, či chcete fotiť prednou alebo zadnou kamerou. Všetko bolo intuitívne a nebolo potrebné ani tutoriálu.

Za celé hranie som nenarazila na žiadny bug , posledné chyby boli opravené posledným patchom, ktorý dorazil niekedy pred rokom. Hru som hrala ako na svojom hernom počítači, tak aj na svojom pracovnom notebooku av oboch prípadoch šliapala krásne, aj keď na pracovnom notebooku nebol zážitok tak plynulý. Dobrou správou teda je, že pokiaľ nevlastníte priamo herný počítač alebo herný notebook , aj tak si môžete hru užiť, avšak na integrovanú grafiku typu Intel UHD to priamo nie je. V prípade, že zistíte, že potrebujete výkonnejšie zariadenie, môžete sa poobzerať po predvádzacom notebooku či počítači. Za skvelú cenovku získate nepoužívané zariadenie, ktoré bude zodpovedať vašim požiadavkám na herné zariadenie. Aké sú teda požiadavky?

Procesor: Intel i7 920 2.7 GHz / AMD Phenom II 945 3.0 GHz

Grafická karta: NVIDIA GTX 660 / Radeon R9-270

RAM: 16 GB

Veľkosť hry je 4,5 GB.

Osobne sa mi hra veľmi páčila. Pri objavovaní flóry i fauny si príjemne oddýchnete. Napĺňať denník je celkom zaujímavé a pri niektorých hádaniek mi chvíľku trvalo, kým som prišla na to, čo mám vlastne robiť. Hra je taká jednohubka na jedno až dve popoludnia a má zaujímavé rozuzlenie príbehu. Určite teda patrí na môj zoznam skvelých „cozy games“, ale jeden priechod mi asi stačil.