Everdream Valley ako kráľ cozy game pre tento rok

Starí rodičia, prekrásne údolie, žiadne starosti z bežného života. Everdream Valley zatiaľ vyzerá, že bude ašpirovať na kráľa čozy hier tohto roku. Ako vyzerá grafická stránka? Čo hrateľnosť? A najmä rozbehne to váš herný počítač? Poďme sa pozrieť.

Krásny, ale jednoduchý príbeh

Hneď na začiatku hry vás rodičia nechajú na zanedbanej farme u dedka a babičky. Tí už sú starí a nezvládajú sa starať tak, ako to farma potrebuje. Vy ste v úlohe mladej krvi a máte zaistiť, aby sa farme začalo čo najviac dariť. Čaká vás tak veľa opravovania, farmárčenia, sadenia stromčekov, obchodovania, a hlavne chov roztomilých zvieratiek . A že ich je naozaj veľa. Stretnete sa tu s klasickými farmárskymi zvieratami, ako sú ošípané, kozy, ovce, sliepky, kačice a kravy . Na svojich dobrodružstvách mimo farmy však narazíte aj na lamy, bobry, diviaky, zákerné husi či divoké kone. Či si nimi obohatíte farmu, je potom len úplne na vás. Súčasťou gameplaye sú aj minihry. Tie si užijete v rámci denného chodu farmy – ako dojenie, strihanie oviec. Netradične sú však v hre aj trochu švihnuté sny, ktoré sú minihier doslova plné.

Veľká mapa plná činností

Úlohy od starého otca a babičky vás zavedú na rôzne nepreskúmané miesta, ktoré skrývajú tajomstvo. Prebádajte ju a odhaľte skryté poklady , ktoré na vás čakajú. Aby ste sa necítili osamotene, bude vás na každom kroku sprevádzať váš verný psí spoločník . Nielen, že si budete môcť vybrať až z trinástich plemien, ale vycvičíte si ho, aby vám pomohol pri naháňaní stáda, stopovaní alebo pri honbe za pokladom. A žiadna farma sa nemôže zaobísť bez mačky . Keď si získate jej náklonosť, občas vám pomôže s nejakými úlohami. Ale ako každá mačka, veľmi sa nepredreje.

Odpočinok a relax

Hra je naozaj čozy a užijú si ju najmä všetci, ktorí si chcú pri hre oddýchnuť a zrelaxovať sa. Jediným nebezpečenstvom, na ktoré môžete pri svojich prieskumoch naraziť, sú divoké husi alebo včely . Jediné, čo sa však stane je, že vám uberú staminu, ktorú si môžete pomocou náplastí ľahko doplniť a vyliečiť sa tak. V noci sa však príroda stáva oveľa nebezpečnejšou, v okolí sa totiž túlajú divokí vlci . Pokiaľ vás však chytia, tak sa prebudíte ráno na farme s tým, že to bola len nočná mora. Po zotmení tu v údolí ale ožíva mágia, ktorá vám dovoľuje sa pod rúškom tmy zmeniť na akékoľvek zvieratko a objavovať svet z úplne inej perspektívy. Každé zviera má iný druh úlohy a odlišný štýl odmeny, ktorý má nasledujúce ráno vplyv na vašu farmu. Okrem iného sa môžete vypraviť na kempovanie, chytať chrobáky a ryby, variť, fotografovať , no skrátka môžete robiť všetko, o čom ste v lete snívali.

Grafické spracovanie je na jedničku

Hra je úplne dych vyrážajúce na pohľad. Veľkú pochvalu si zaslúži hlavne hustá a krásne zelená tráva. Všetky povrchy si môžete prispôsobiť podľa seba, v hre postupne získavate semienka kvetín, takže svoju farmu môžete pokojne premeniť na obrovské kvetinové pole. A nielen farmu. Vsádzať, dekorovať a tvoriť môžete úplne všade na mape, pokiaľ teda narazíte na holé miesto, pokojne ho premeňte na kvetinový raj s piknikovým kútikom. Postavy aj zvieratká sú roztomilé a veľkú pochvalu si tiež zaslúžia textúry. Voda je vykreslená veľmi krásne, bohužiaľ naša postava nevie plávať a je tam teda najmä za účelom bariéry. Okrem rôznorodej flóry narazíte aj na poletujúce motýle, rôzne druhy žiab a chrobákov , po zotmení sa príroda premení pod krídlami svetlušiek a mor. Za celú dobu hrania som nenarazila na jediný grafický bug. Animácie šliapu ako po masle.

Čo sa nepodarilo?

Evedream Valley nemám veľmi čo vytknúť. Hneď po vydaní sa vo fórach objavili sťažnosti na minihry, že niektorých hráčov zdržiavali od hrania, avšak vývojári pohotovo zareagovali av ďalšom patchi sa objavila možnosť ich úplne preskočiť. Občas je trochu otravné žrebovanie snov , najmä ak si vytiahnete sen s divokými vlkmi, ktorí vám úplne zničia ohrady a do rána zvieratá utečú. Aj toto však vývojári vyriešili. Pokiaľ si vyžrebujete sen, ktorý nechcete, môžete ho preskočiť. Trochu tiež zamrzelo, že sa v podstate okrem babičky, deda a obchodníka nestretnete s inými NPCs, a tak si nemôžete urobiť kamarátov.

Hrateľnosť výborná

Čo sa týka chodu, na štandardnom hernom počítači či hernom notebooku ju rozbehne bez problémov. Na ultra nastavenie je naozaj krásna . Bohatá tráva s množstvom kvetov, poletujúce motýle, skvele vykreslená voda a príjemné textúry - to všetko robí hru naozaj krásnou na pohľad. FPS sa pohybujú okolo 60 na ultra nastavenia, čo je veľmi slušné. Celkovo hra šliape naozaj pekne , narazila som iba na niekoľko bugov, ktoré však súviseli iba s úlohami. Všetko sa však vyriešilo reštartom hry. V súčasnosti už vývojári vydali niekoľkokrát patch a bugy postupne miznú, aj keď ich nebolo veľa. Odporúčané požiadavky nie sú nijako prepálené, aj keď na cozy hru sú mierne náročnejšie, než sme možno boli zvyknutí. Opäť sa potvrdzuje, že 8 GB RAM pre hry je dávna minulosť.

Aké teda odporúčané požiadavky sú?

OS: Windows 10 Procesor: Intel Core i7-9700K | AMD Ryzen 7 2700X Pamäť: 16 GB RAM

Hardvérové požiadavky nie sú nijak náročné, čo je dobre pre majiteľov všetkých slabších notebookov či počítačov. Pokiaľ by ste však predsa len chceli o niečo výkonnejšiu mašinu a máte obmedzený budget, môžete sa poobzerať po predvádzacom notebooku či predvádzacom počítači .

Celkovo hru hodnotím veľmi kladne. Ponúka úplne všetko, čo od odpočinkovej hry môžete chcieť. Stavanie, renovovanie, farmárčenie, roztomilé zvieratká aj trocha záhad a objavovania. Hra je celkovo krásna na pohľad a hrateľnosť je viac ako dobrá. Za mňa teda môžem viac ako odporučiť.