Navráťte čiernobielemu svetu späť jeho farby v oddychovke Cozy Grove

Relaxačných hier nie je nikdy dosť, obzvlášť v tejto hektickej dobe, keď sa človek snaží v preplnených dňoch plných povinností nájsť aspoň pár minút pre osobnú pohodu. A práve takú pohodu prináša hra Cozy Grove. Vznikla pod taktovkou štúdie Spry Fox a sami vývojári sa nechali počuť, že ju koncipovali ako virtuálneho spoločníka pre hráčov, ktorí nemajú veľa času, ale chcú si oddýchnuť.

Skvelý nápad, roztomilé prevedenie

Hráč sa dostáva na ostrov Cozy Grove, ktorý možno nie je plný života, ale nie je úplne opustený. Jeho obyvatelia sú niekde na pomedzí medzi živými a mŕtvymi a vaším bicyklom je pomáhať im s najrôznejšími úlohami a získať si ich priateľstvo . Sami obyvatelia sa označujú ako medvedí duchovia a skutočne majú podobu medveďov. Keď na ostrov prídete, je ponurý a čiernobiely. Jediný zdroj farby je malý ohníček vo vašom tábore, ktorý ale musíte pravidelne kŕmiť drevom. Postupne sa zoznamujete s obyvateľmi a nachádzate si k nim cestu. Budú po vás chcieť rôzne úkony, ktoré keď im splníte, dajú vám bohatú odmenu. Tá spočíva nielen v predmetoch, ale hlavne v posunutí vzťahu na ďalšie úrovne . Zároveň s každou splnenou prosbou sa časť ostrova rozžiari farbami a vy si tak môžete vizuál vychutnať vo svojej plnej kráse.

Na pár minút denne

Je dôležité podotknúť, že hra nemá príbeh. A nejde dohrať na jeden záťah . Hra totiž operuje s reálnym časom. Každý deň sa vám odomkne ďalšie kolo úloh, ktoré môžete splniť do pár minút a postupne si tak budujete ostrov a vzťahy s jeho obyvateľmi. Úlohy v hre nie sú práve ťažké, väčšina obyvateľov stihla počas svojho pobytu na ostrove postrácať osobné veci, ktoré by teraz chceli späť. Takže ich musíte nájsť a priniesť späť. Ďalší typ úloh posiela hráča na ryby alebo pozbierať nejaké suroviny. Pokiaľ však chcete v hre stráviť viac času aj po splnení úloh, nič tomu nebráni. Môžete zbierať úrodu, mušle, rybárčiť, vyrábať rôzne nástroje alebo predmety, dekorovať ostrov či váš príbytok, alebo dopĺňať zberateľský album . Veľkou výhodou je, že vám hra nedáva žiadne časové limity, nemusíte s nikým bojovať ani sa nedostanete pod žiadny tlak. Ako budete hrať je čisto len na vás.

Budujte, odomykajte, dekorujte

V momente, keď sa prvýkrát dostanete na ostrov, je pomerne malý a prejdený ho máte za pár sekúnd. Akonáhle však postupujete v hre ďalej a plníte úlohy, medvedí duchovia vám dávajú okrem rôznych predmetov a vylepšení za odmenu aj špeciálne drevo . Keď týmto drevom nakŕmite svoj táborový ohník (ktorý mimochodom vie hovoriť a veľmi dôrazne sa dožaduje ďalšie dávky dreva), odomkne vám za odmenu nejakú ďalšiu časť ostrova . Tam na vás čakajú nové suroviny na pozbieranie a tiež noví obyvatelia, ktorých ste ešte nestretli. A tým pádom aj nové úlohy. Zároveň vám ohníček umožní za mince upgradovať váš stan . Vylepšení je hneď niekoľko a tým finálnym je vlastný dom. S každým upgradom sa navyše zväčšuje priestor vo vnútri stanu, ktorý si môžete zaplniť dekoráciami, nábytkom či inými vecami. Plne dekorovateľný je aj celý ostrov . Dekorácie a predmety môžete získať u obchodníka na ostrove alebo si ich môžete vyrobiť. Niektoré sú dostupné iba ako odmena. Celý ostrov si tak môžete prispôsobiť presne tak, ako sa vám bude páčiť. Za zmienku stojí aj celkom veľký výber oblečenia, vďaka ktorému môžete zmeniť imidž vašej postavy.

Nádherný vizuál

Ako prvá vec, ktorú si na hre všimnete, je nádherne kreslený vizuál . Celá hra pôsobí veľmi roztomilo. Či už je to váš ohníček, ktorý sa rozhorí pri každom vhodení dreva, medvedí duchovia alebo šibalský obchodník, všetky postavy sú nádherne vykreslené. Grafické spracovanie ešte navyše podčiarkuje príjemná hudba .

Rozbehnem to na svojom notebooku či počítači?

Na svoje si teda prídu aj tí, ktorí nevlastnia herný počítač alebo herný notebook . Hru v pohode rozbehnete aj na pracovnom či školskom notebooku s grafikou Intel UHD 620. Pokiaľ sa ale obzeráte po lepšom zariadení, ktoré utiahne aj náročnejšie hry, môžete sa pozrieť na herné predvádzacie notebooky. Ide o raz vybalený alebo vystavený tovar, ktorý je v podstate nepoužívaný, ale stojí oveľa menej ako „nové, zabalené“ modely.

Pokiaľ milujete čozy hry, tak Cozy Grove vás rozhodne nemôže minúť. Nádherný vizuál, podmanivá hudba a chytľavé úlohy vás donútia sa k hre vracať každý deň. Aj keď ja sama mám radšej príbehovky a možnosť dohrať hru naraz, postupom času som sa na tých pár minút denne začala veľmi tešiť. Hru určite odporúčam.