
Silent Hill f: Japonská nočná mora, ktorá vás dokáže znervózniť ešte pred vydaním
Po viac ako desiatich rokoch sa séria Silent Hill chystá na veľký návrat a tentoraz nás zavedie na miesta, kde ešte nikdy nebola. Silent Hill f sa odohráva v japonskom vidieku šesťdesiatych rokov, konkrétne vo fiktívnom meste Ebisugaoka, ktoré je inšpirované skutočnou lokalitou Kanajama v prefektúre Gifu. Nie je to náhoda – vývojári sa vydali priamo na miesto, aby nahrávali autentické zvuky a atmosféru, takže každý šumot a každý detail bude pôsobiť čo najrealistickejšie.
Keď sa hmla presunie z amerického zapadákova do japonského vidieka
Protagonistkou je Shimizu Hinako, stredoškoláčka, ktorá žije obyčajný tínedžerský život – až do chvíle, keď jej domovské mesto pohltí záhadná hmla. A práve tu začína ten pravý horor. Mesto sa mení na nočnú moru az ulíc sa začínajú vynárať podivné parazitické kvety a monštrá, ktoré vyzerajú, ako by vystúpili z tých najtemnejších snov. Hinako sa tak ocitá vo svete, kde sa realita rúca rýchlejšie, než stihne pochopiť, čo sa vlastne deje.
Dátum vydania a prvý brutálny rating v histórii série
Silent Hill f vyjde 25. septembra 2025 na PlayStation 5, PC a Xbox Series X/S, . Hardvérové požiadavky si už teraz môžete prezrieť na Steame. Rovnako to bude aj s väčšou hardvérovou náročnosťou – sú vaše herné počítače a herné notebooky pripravené? Čo sa týka desivej atmosféry, je fér povedať, že hra ako prvý diel série získala v Japonsku rating CERO:Z (18+). Všetky predchádzajúce diely vrátane remaku Silent Hill 2 mali iba CERO:C (15+). To je jasný signál, že nás čakajú oveľa temnejšie a brutálnejšie scény ako kedykoľvek predtým. V Európe hra dostala rating PEGI 18, takže rozhodne nepôjde o žiadny „víkendový horor na oddych“. Vývojári zo štúdia NeoBards Entertainment pod hlavičkou Konami sľubujú psychologický horor, ktorý kombinuje tradičné japonské prvky s modernými hernými mechanikami. A keď v traileroch vidíte Hinako, ako krváca a prechádza mestom v roztrhanej školskej uniforme, rýchlo vám dôjde, že toto nebude žiadna prechádzka ružovým sadom.

Tím snov: Keď sa stretnú majstri japonského hororu
Za scenárom stojí japonský spisovateľ vystupujúci pod pseudonymom Ryukishi07, ktorého preslávila práca na sérii vizuálnych románov Higuraši no naku koro ni (Keď vreštia cikády). Toto meno možno nepoznáte, ale pokiaľ máte radi japonské horory, tak jeho diela rozhodne poznáte – vedia vytvoriť atmosféru, v ktorej si nie ste istí ničím a každá drobnosť môže byť buď nevinná, alebo smrteľne nebezpečná. Dizajn postáv a monštier má na starosti umelkyňa Kera, ktorá chcela vytvoriť vizuálny štýl odlišný od „krvavých, hrdzavých scén“ predchádzajúcich dielov, ale zároveň zachovať pocit povedomosti. Kera sa inšpirovala kvetmi a chcela stvoriť niečo, čo na prvý pohľad vyzerá nádherne, ale s každým ďalším pohľadom vás z toho začne mraziť. Jej monštrá majú pôsobiť ako niečo, čo „naozaj prenikne do psychiky hráčov“, čo znie dosť desivo už len ako koncept. Hudbu skladá legendárny Akira Yamaoka, ktorý stojí za väčšinou hudby v sérii Silent Hill vrátane nedávneho remaku Silent Hill 2, v spolupráci s Kensukom Inage. Yamaoka sa snaží naplniť hudbu japonskou „esenciou“, zatiaľ čo Inage „mieša starovekú japonskú dvorskú hudbu s ambientnými ozvenami“, aby vyjadril agóniu, vnútorné konflikty a strach.
Nájsť krásu v strachu – filozofia, ktorá vás možno bude prenasledovať
Hlavná myšlienka vývoja Silent Hill f znie „nájsť krásu v desi“. Autori tento koncept rozpracovali do štyroch kľúčových prvkov, ktoré dohromady tvoria unikátny zážitok. Prvým je verné zachytenie Japonska 60. rokov s melancholickou estetikou, ktorá vynikne najmä v 4K rozlíšení. Druhým je kontrast medzi krásou a hrôzou – hranica medzi krásou a hrôzou sa stiera a hráči sa ocitnú vo vizuálne pôsobivom prostredí, kde zdanlivo nádherné kvety môžu znamenať smrť. Tretím prvkom sú hádanky založené na psychickom utrpení a inšpirované tradičnou japonskou kultúrou. A konečne štvrtým je bojový systém, ktorý kladie dôraz na akčnejšie, kontaktné súboje, na rozdiel od klasického Silent Hill 2. Takže sa pripravte na to, že budete musieť s monštrami bojovať zblízka, čo pri Keriných designoch nebude práve príjemné.

Prečo práve Japonsko a prečo nie priamo Silent Hill?
Možno vás napadá, prečo sa hra neodohráva priamo v meste Silent Hill . Scenárista Ryukishi07 vysvetlil, že Silent Hill nie je len o mieste – je to skôr o tom, čo nosíme v sebe. Strach, trauma, viny , ktoré sa materializujú do hrôz okolo nás. Aj keď ide o samostatný spin-off, hra ponúkne množstvo odkazov pre veteránov série Silent Hill, ale zároveň slúži ako skvelý vstupný bod pre nováčikov . Vývojári chceli vrátiť sériu k jej japonským koreňom po tom, čo sa podľa nich stala príliš „westernizovanou“. Mestečko Ebisugaoka má ponúknuť tú pravú klaustrofóbnu atmosféru s temnými uličkami a opustenými dvormi, ktoré robia Silent Hill tak nezabudnuteľným.
Čo vás čaká v zahmlenom mestečku
Hinako bude musieť riešiť zložité hádanky a čeliť hrozným monštrám, aby dokázala prežiť. Hra kombinuje prieskum, psychologické prvky a prvky hororu s dôrazom na morálne voľby, ktoré rozhodnú o jej osude . Vydá sa cestou krásy, alebo šialenstva? - takto vývojári popisujú základnú dilemu hry. Pre majiteľov PS5 Pro bude k dispozícii vylepšený grafický režim so stabilným frameratom, ktorý zaistí plynulejší vizuálny aj bojový zážitok. Takže ak máte tú najnovšiu konzolu, budete si môcť užiť Hinakino utrpenie v tej najlepšej možnej kvalite . Silent Hill f vyzerá na najodvážnejší a najzaujímavejší diel série za posledné roky . Kombinácia japonského hororu s modernými hernými technológiami, brutálny rating a tím zložený z majstrov svojho odboru sľubuje zážitok, ktorý vás možno bude prenasledovať ešte dlho po vypnutí konzoly. A to je presne to, čo od Silent Hill chceme – aby sme sa báli zapnúť hru, ale zároveň sa nemohli dočkať, až uvidíme, čo ďalšieho nás čaká v tej prekliatej hmle .

