Mistfall Hunter: Keď bohovia padnú a hmla šíri šialenstvo

Temné RPG z veľmi zaujímavého sveta - to rozhodne upútalo moju pozornosť. A navyše vyzerá, že sa od ostatných podobných hier bude líšiť. Štúdio Bellring Games prichádza s temným fantasy svetom, kde sa odohrala vojna bohov proti vonkajším bohom, ktorá nedopadla úplne najlepšie. Všetky božské sily padli. Ich krv sa premenila na niečo, čomu hovoria Gyldenmist – korozívna hmla , ktorá pohlcuje krajinu, deformuje duše živých a ženie ich k šialenstvu. Predstavte si apokalypsu, ale nie atómovú. Skôr takú mystickú, kedy celý svet pomaly splýva s niečím cudzím a odpudivým. Nažhavte svoje herné počítače a herné notebooky a pripravte sa na temnú jazdu.

Čo vlastne znamená byť nesmrteľným lovcom

Toto nie je žiadna hra, kde budete zachraňovať svet ako nejaký klasický hrdina. Nie. Tu ste Gylden Hunter – vzkriesený bojovník , ktorému tajomné dievča menom Dew dalo nesmrteľné telo. Prečo? Pretože niekto musí žať Gyldenblod z pokazených príšer, aby sa svet mohol nejako obnoviť. Dew je fragment duše bohyne osudu. Takže áno, máte božskú zálohu, ale nie je to žiadna mocná sila – je to posledná zostávajúca nádej rozpadnutého sveta. A vy ako lovci ste v podstate tí, čo musia liezť do najhorších miest plných hmly, zabíjať znetvorenie netvory a zbierať ich krv. Romantika nula. PvPvE mechanika znamená, že proti vám nie sú len monštrá. Sú tam aj ďalší hráči. Všetci chcú ten istý loot, všetci chcú prežiť a všetci môžu stratiť všetko, pokiaľ nezvládnu útek. Toto nie je príbeh o kamarátstve a mieri – je to o prežití v prostredí, kde dôvera je luxus.

Päť tried, veľa možností

Môžete si vybrať medzi piatimi triedami: Mercenary, Sorcerer, Blackarrow, Shadowstrix a Seer. Každá má svoje zbrane, štýl boja, vlastné schopnosti. A počas beta testov? Shadowstrix bol jednoznačne najobľúbenejší. Možno to bolo kvôli štýlu, možno kvôli efektivite. Neviem presne. Ale jednoducho ľudia si ho zvolili. Každá trieda má vyše desať kilogramov a rôzne talenty, takže buildov je fakt veľa. Môžete si poskladať vlastný bojový štýl - kombinovať mágiu, zbrane, prepínať medzi dvoma štýlmi boja počas súboja. A tu prichádza niečo, čo hra spomína ako „precision aiming“ systém. Nie je to len automatické zacielenie – musíte mieriť sami. To znie možno ako samozrejmosť, ale v hre tohto typu to pridáva úroveň skillu. Trafíte slabý miesto nepriateľa? Super. Netrafíte? Smola. Vývojári počas druhej bety zdôrazňovali, že chcú, aby hra vyžadovala zručnosť, nielen button-mashing. To samozrejme znamená vyššiu learning curve. Nováčikovia budú mať na začiatku ťažší život, ale keď sa do toho dostanete, odmena je tam.

Beta testy a čísla, ktorý hovorí sami za seba

Tretí beta test skončil koncom septembra 2025 a zapojilo sa doň 120 000 hráčov. To nie je zlý. Za dobu testovania hráči zabili 23 miliónov nepriateľov. Jo, dvadsaťtri miliónov. A 7409 hráčov dokázalo poraziť Mist Lorda, generála Haralda - jedného z hlavných bossov. Vývojári počas testov zbierali feedback a postupne ladili mechaniky, pridávali obsah. Druhá beta v apríli priniesla nové scény ako Ember Iris a zamerala sa hlavne na sólový mód - pretože nie každý chce hrať s tímom. Niekedy jednoducho chcete ísť sami proti všetkým. A hra to rešpektuje.

Druhá mapa: Solemn Needles

Nedávno, počas Tokyo Game Show 2025, štúdio Bellring Games ukázalo druhú mapu hry - Solemn Needles. Ide o vybielený, posvätný les, kde sa skrývajú tajomstvá a božské pozostatky. Tu nájdete Divine Anchor – relikviu, ktorá priťahuje nepriateľov svojou pretrvávajúcou silou. Potom je tu Hastine's Fall – miesto, kde leží mŕtvola obra, z ktorej stále vyžaruje božská energia. A Witchery Woods? Temný les plný záhad. A nakoniec vás čaká konfrontácia s falošným bohom. Prvá mapa bola už veľmi atmosférická, ale toto vyzerá ešte viac. Vývojári sľubujú, že každá lokácia bude mať svoje unikátne výzvy, atmosféru a intenzívne súboje. A hlavne - Solemn Needles bude dostupná hneď pri spustení hry.

Extrakcia nie je len útek

V extraction hrách je to jasný: nájdi loot, zabi nepriateľov, uteč. Lenže tu to nie je len o tom nájsť východ. Musíte nájsť vzácneho netvora menom Returner Woodling. Zabijete ho a získate Soul of Return - predmet, ktorý vám umožní vytvoriť cestu domov. Problém? Gyldenmist skrýva viac ako jednu cestu von. Takže môžete dúfať, že nájdete tú správnu, alebo môžete skúsiť šťastie. A ak zomriete pred útekom? Prídete o všetko. Celý váš loot, všetko vybavenie, čo ste nazbierali. Preč. To vytvára neuveriteľne napätú atmosféru. Každá bitka je tak trochu gamba. Každé rozhodnutie má váhu. Riskujete ďalší súboj o cenný loot, alebo radšej utekáte s tým, čo máte? A čo keď po ceste narazíte na iného hráča, ktorý má lepšie vybavenie ako vy?

Lore, ktorý sa schováva v detailoch

Game director Haoliang "HAO" Zhang počas Tokyo Game Show hovoril o tom, ako štúdio rozsialo detaily príbehu po celej hre. Nie sú to len cutscény alebo dialógy – lore je zakódovaný v prostredí, v itemoch, v nepriateľoch. A už počas beta testov niektorí hráči začali skladať dohromady tajomstvo Gyldenmistu. Toto je prístup, ktorý oceňujem. Namiesto toho, aby vám hra všetko vysvetlila na začiatku, necháva vás objavovať pravdu postupne. Čo vlastne Gyldenmist je? Prečo bohovia padli? A kto alebo čo je Dew naozaj? Odpovede tam sú, ale musíte ich nájsť.

Kedy to vlastne vyjde?

Mistfall Hunter nemá zatiaľ presný dátum vydania. Hra je pripravovaná pre PC, Xbox Series X/S a Microsoft Store. Pôvodne sa hovorilo o roku 2025, takže by sme sa toho mohli dočkať relatívne skoro. Beta testy už prebehli trikrát, čo naznačuje, že vývojári berú feedback vážne a chcú hru doladiť. To je dobrá správa. V dnešnej dobe, keď veľa hier vychádza nedorobené a buggy, je príjemný vidieť štúdio, ktorý si dáva načas.

Prečo by vás to malo zaujímať

Extraction RPG hry sú teraz populárne žáner, ale často majú problém s originalitou. Mistfall Hunter vyzerá inak. Nemá len temnú atmosféru – má vlastnú unikátnu setting, mytológiu, príbeh. Nie je to len "choď, zabi, uteč". Je to o svete, ktorý cítite, ktorý má hĺbku. PvPvE mechanika pridáva napätie, precision aiming zvyšuje skill ceiling a extraction systém robí každú misiu napätú situáciou. A pokiaľ vás baví budovanie postavy, kombinovanie schopností a experimentovanie s rôznymi štýlmi boja, tu je priestor. Solemn Needles ako druhá mapa ukazuje, že štúdio myslí dopredu. Nejde len o jednu lokáciu - je tu vízia väčšieho sveta, ktorý môžete postupne odkrývať. A to je presne to, čo chcete od hry tohto typu. Neviem, či Mistfall Hunter bude hit. Ale vyzerá to zaujímavo. A v mori extraction hier, kde všetko vyzerá podobne, trocha originality nie je na zahodenie.