Halo Infinite dostáva definitívnu bodku – vývojári po štyroch rokoch ukončujú podporu

Microsoft a Halo Studios práve oznámili koniec jednej éry. Halo Infinite dostalo 18. novembra 2025 svoju poslednú veľkú aktualizáciu s názvom Operation: Infinite. Po štyroch rokoch od vydania sa hra lúči s aktívnym vývojom obsahu. Fanúšikovia dostávajú záverečnú várku kozmetiky a vylepšenia, ale potom už bude iba údržba. Je čas zapnúť herné počítače a herné notebooky a stlačiť F.

Posledná aktualizácia s ironickým názvom

Operation: Infinite prináša slušnú porciu obsahu. Dve nové mapy - Vacancy pre rankované režimy a vianočné Yuletide pre Quick Play. Viac ako 200 nových kozmetických predmetov v obchode. Battle pass so stovkou levelov zadarmo aj v prémiovej verzii. A ešte bonus – dvojnásobné bodovanie pre Career Rank aj Spartan Points. Halo Studios sa snaží hráčom odslúžilú hru trochu osladiť. Názov aktualizácie je mimochodom celkom vtipný. Operation: Infinite pre hru, ktorá sa mala volať platformou na desať rokov. Realita bola iná. Štyri roky a dosť. Servery pobežia ďalej, rankované sezóny budú pokračovať, denné a týždenné výzvy zostanú. Ale žiadny nový obsah už nie je v pláne. Hra prechádza do takzvaného maintenance režimu.

Prečo to dopadlo takto

Štúdio to vysvetľuje presunom zamestnancov na iné projekty. Pracujú na viacerých hrách zo série Halo naraz, takže potrebujú všetky ruky na palube. Konkrétne oznámili Halo: Campaign Evolved – remake prvého dielu v Unreal Engine 5 , ktorý má vyjsť v roku 2026. Prvé Halo na PlayStation. Historický moment pre sériu, ktorá bola dvadsať rokov zviazaná s Xboxom. Lenže to nie je celý príbeh. Halo Infinite malo búrlivý vývoj. Hra vyšla v decembri 2021 s ročným oneskorením. Pôvodne mala byť štartový titul pre Xbox Series X|S, ale technické problémy a zastaraný engine Slipspace spôsobili problém. Po vydaní začal masívny exodus kľúčových vývojárov. Zakladateľka Bonnie Ross? Preč. Šéf multiplayera Tom French? Tiež preč. Scenárista Joseph Staten, riaditeľ značky Frank O'Connor, šéf enginu David Berger - všetci odišli.

Tímy sa rozpadali rýchlejšie ako pribúdal obsah

Štúdio prešlo podľa niektorých zdrojov prepustením až 95 zamestnancov. To je brutálne číslo. Keď stratíte toľko ľudí vrátane veteránov a kreatívnych hláv, ťažko udržujete tempo vývoja. Insider Rebs Gaming dokonca tvrdí, že vývojári po vydaní Infinite začali pracovať na Halo Infinite 2 v Slipspace engine. Projekt bežal asi rok, potom prišla nová šéfovňa a zrušila ho. Dôvod? Prechod na Unreal Engine 5. To celé dáva zmysel. Slipspace engine bol problém od začiatku. Postavený na základoch z deväťdesiatych rokov, ťažkopádny, zle sa s ním pracovalo. Vývojári sa sťažovali, že je to technologická nočná mora. Takže manažment rozhodol – Unreal Engine 5 od tejto chvíle. Kreatívny tím strávil mesiace učením sa nový engine. A potom prišli prepúšťacie vlny od Microsoftu. Poof, tímy rozbité.

Čo hovoria hráči

Komunita je zmiešaná. Niekto to berie v pokoji - štyri roky sú slušný run pre live service hru. Iní cítia sklamanie. Sľúbená desaťročná platforma dopadla ako štvorročné intermezzo. Hra mala solídny základ. Gameplay multiplayer bol podľa mnohých fanúšikov najlepší zo série. Ale štart bol zlý. Málo máp, pomalé odomykanie kozmetiky, absencia základných herných módov. To všetko odradilo hráča skôr, než štúdio stihlo situáciu napraviť. Potom sa tempo zlepšilo. Sezóny začali pribúdať rýchlejšie, obsah bol kvalitnejší. Forge editor dostal masívne upgrade. Komunita tvorila vlastné módy a mapy. Ale bolo už neskoro. Prvý dojem sa robí raz. A Halo Infinite ten prvý dojem pokazilo. Počty hráčov klesali, športová scéna sa nikdy poriadne nerozhojdala.

Budúcnosť série nie je úplne čierna

Halo Studios oznámili, že pracujú na viacerých projektoch. Okrem Campaign Evolved sa špekuluje o novom multiplayerovom titule. Datamineri našli zmienky o niečom takom už skôr. Či to bude duchovný nástupca Infinite, alebo úplne nový koncept? Nevieme. Štúdio mlčí. Zaujímavé je premenovanie 343 Industries na Halo Studios. Symbolická zmena. Firma, ktorá dvadsať rokov niesla iné meno, zrazu chce byť čisto Halo. Možno snaha oddeliť sa od problematického dedičstva posledných rokov. Alebo jednoducho rebrand pre novú éru. Microsoft evidentne do série stále verí. Chystá dokonca Halo Fest – konvenciu v Seattli v decembri 2026. Lítky idú do predaja 10. decembra 2025.

Koniec platformy, ktorá nebola platformou

Operation: Infinite je symbolické lúčenie. Hra, ktorá mala držať sériu nad vodou desať rokov, končí po štyroch. Nie je to katastrofa, ale tiež nie úspech. Kampar bol celkom solídny – otvorenejší svet, návrat ku koreňom série. Ale multiplayer, ktorý mal byť tou hlavnou ťahákom? Nedosiahol potenciál. Teraz zostáva čakať na Campaign Evolved. Remake prvého Hala v modernom engine, kooperácia až pre štyroch hráčov, crossplay medzi platformami vrátane PlayStationu. Bude to prvýkrát, čo Master Chief zamieri na konzolu Sony. Buď to bude triumfálny návrat, alebo ďalšie sklamanie. Halo má na konte prílišné sľuby a nedostatočnú realizáciu v poslednej dekáde. Štúdio potrebuje hit. Inak séria riskuje, že skončí ako nostalgická spomienka na slávu Bungie, než ako živá značka. Zatiaľ môžeme ešte vyžmýkať z Infinite posledné kvapky obsahu. Dvojité XP znie lákavo. A kozmetika v obchode tiež nie je na zahodenie. Potom už len čakanie na to, čo príde ďalej.