ExoMecha sa vracia z mŕtvych s novým trailerom a Kickstarter kampaňou

Niektoré hry jednoducho nezomrú. ExoMecha, futuristická multiplayerová strieľačka od štúdia TwistedRed, sa po bezmála piatich rokoch od svojho prvého oznámenia na Xbox Games Showcase vracia s novým trailerom a spustenou kampaňou na Kickstarteri. To, čo začínalo ako sólo projekt jedného vývojára, dnes ťahá päťčlenný tím, ktorý sa rozhodol oživiť svoju víziu sci-fi bojov s obrími machmi. Takže ak milujete súboje veľkých kovových titánov, nažhavte svoje herné počítače a herné notebooky .

Keď realita dobehne víziu

TwistedRed Games vzniklo v roku 2019 s ambicióznym cieľom vytvárať AAA kvalitné free-to-play tituly pre PC a konzoly. ExoMecha bola spočiatku skutočne sólo vyvinutá hra, pričom všetok obsah z prvých dvoch trailerov vytvoril prakticky jeden človek bez akýchkoľvek dodávateľov. Takto to však nejde robiť dlho. Teraz na hre pracuje tím približne piatich vývojárov už niekoľko rokov. Pôvodný plán bol jasný: free-to-play model, ktorý by hru financoval mikrotransakciami. Lenže realita je iná. Online hry sú veľmi drahé na spustenie a štúdio nemá vydavateľa , ktorý by mohol podporiť free-to-play vydanie. Preto tvorcovia urobili rozhodnutie, ktoré možno zachráni celý projekt.

Dvadsať dolárov za slobodu

Titul mal byť pôvodne free-to-play, ale nakoniec tvorcovia došli k záveru, že ho spoplatnia, aby nemusel byť zo značnej časti monetizovaný. Cena je ale symbolická, bude stáť 20 dolárov . ExoMecha bude pri spustení stáť 19,99 dolára. To je rozhodnutie, ktoré dáva zmysel. Radšej platiť raz ako neustále. Koľko obsahu bude na štarte, to záleží, koľko tvorcovia na Kickstarteri vyberú . Cieľom kampane je vybrať minimálne 100-tisíc dolárov, aby sa vývoj hry zaplatil. Pokiaľ sa im podarí dosiahnuť magických 900 tisíc dolárov, pridajú do hry režim MechaFall 3. Áno, evokácia Titanfallu je zámerná.

Planétary boj o zdroje

Dej sa odohráva na novo objavenej obývateľnej planéte menom Omecha , ktorú objavilo viac inteligentných druhov v galaxii. Aby prevzali kontrolu nad planétnymi zdrojmi, musia tieto druhy bojovať jeden proti druhému . Nie je to práve najoriginálnejší koncept, ale funguje. Počíta sa minimálne s režimom Conquest, kde budú dva tímy o 20 ľuďoch bojovať nielen pešo, ale aj s vozidlami. Režim Mecha Royale potom ponúkne boj v koži vojaka a na konci si môžete zavolať obrieho mecha a stretnúť sa v boji 1 vs. 100. To znie ako šialená zábava, ak bude správne vyvážené .

Machy, draci a možnosti

V tejto hre môže hráč ovládať svoje personalizované machy . Budú vybavení ako dlhodobými paľbovými zbraňami, tak aj obrími zbraňami na blízko , čo poskytuje bitke jedinečnú príchuť. Primárne mach zbrane sú štíty a meče, ktoré majú najvyššie poškodenie v porovnaní s akoukoľvek inou zbraňou v hre. Ďalším významným prvkom v ExoMecha je nezávislý, AI riadený drak , ktorý je nepriateľský ku všetkým. Uprostred každého zápasu sa drak objaví v náhodnej oblasti a začne chrliť oheň. Jeho prítomnosť bude predstavovať nebezpečnú zónu, ale pokiaľ sa rozhodnete ísť k nemu bližšie a zapojiť sa, čaká na vás vysoká odmena. Toto je zaujímavý twist, ktorý môže dramaticky zmeniť priebeh každej bitky.

Päťročná cesta k cieľu

ExoMecha bola prvýkrát oznámená v lete 2020 s dátumom vydania 1. augusta 2021. Potom bola odložená do roku 2022. Odvtedy sme o hre nemali žiadne správy od vývojárov až do súčasnosti. Očakávaný early access pre backers Kickstartera by mal začať medzi Q4 2025 a Q1 2026. Štúdio si prešlo zmenami. Zakladateľ a CEO Nail Akinci má za sebou skúsenosti z AAA výroby konzolových a PC hier. Ide o malé päťčlenné štúdio. Na druhú stranu, aspoň nemusia riešiť ciele investorov , ktorí koľkokrát tlačia na vývoj či robia nezmyselné rozhodnutia pre čo najväčší zisk na úkor ďalšieho platenia za obsah zo strany hráčov.

Platformy a budúcnosť

ExoMecha nemá pevný dátum vydania, ale vývojári počítajú s prvým štvrťrokom roku 2026 na PC a Xbox Series X/S . Hra je inzerovaná ako "Xbox exkluzíva", pokiaľ ide o konzoly v súčasnej dobe, a zostáva otázkou, či bude táto exkluzivita trvalá alebo nie. ExoMecha sa javí ako mix Titanfallu, Battlefieldu a Crysis, čo rozhodne neznie zle, a aj z ukážok to vyzerá, že by sa nemuselo jednať o márnu záležitosť. Cena je viac než priaznivá a pokiaľ hra bude mať dostatok obsahu pri vydaní aj následnej podpory , mohlo by ísť o fajn zábavu. Zvlášť, keď toľko chcený tretí diel Titanfallu tu zatiaľ nie je.

Malé štúdio s veľkými ambíciami. Niekedy to vyjde, niekedy nie. V prípade ExoMecha máme aspoň jasnú predstavu o tom, čo chceme dostať za svojich dvadsať babiek . A to už je viac, než môžeme povedať o mnohých iných projektoch.