Ananta - Keď sa anime stretáva s GTA

Mesto, kde sa môže stať čokoľvek? A to ako skutočne čokoľvek. Bežiaci záchod uprostred dopravnej zápchy? V Nove je to len bežný utorok. NetEase a štúdio Naked Rain totiž chystajú mestské RPG, ktoré berie pravidlá dnešných hier a... no, jednoducho ich ignoruje. Ananta – predtým známa ako Project Mugen – by mohla byť tou hrou, ktorú nikto nečakal, ale všetci nakoniec potrebujú. Nova City nie je len ďalšia digitálna kulisa. Je to živý organizmus plný ľudí, príbehov a absurdít. Chodíte po ulici a narazíte na gang pouličných bitkárov? Môže sa stať. Vidíte mačku v parku, ktorú môžete pohladiť? Jasne. Ale tiež môžete šmírovať telefóny okoloidúcich alebo porušovať dopravné predpisy ako by neexistovali. Čo, úprimne, znie ako celkom presná simulácia skutočného života. Teda… pre niektorých. Čo o hre vieme? A oplatí sa nažhaviť herné počítače či herné notebooky a vytiahnuť kreditku?

Superhrdina, hacker alebo doručovač pizze?

Tu nepreberáte len jednu rolu. V Anante sa stanete agentom ACD - Anti-Chaos Directorate - čo znie úradne, ale prax je diametrálne odlišná. Jeden moment zachraňujete svet ako policajt, ďalšiu chvíľu infiltrujete internet ako hacker. Potom zase vozíte jedlo ako kuriér alebo točíte livestreamy ako influencer. Každá postava má vlastný príbeh, vlastnú motiváciu, vlastný dôvod byť tu. Tá sloboda nie je len marketingová fráza. Vývojári skutočne sľubujú, že môžete robiť skoro čokoľvek. Chcete zachrániť mesto pred paranormálnymi javmi? Váš call. Radšej by ste skúmali tajomné zákutia nočného klubu? Tiež v pohode. A keď sa vám nechce vôbec nič, jednoducho nasadnite do metra alebo autobusu a nechajte sa viezť mestom, ktoré žije svojim vlastným životom.

Architektúra voľnosti

Nova City má tri vertikálne vrstvy. Strechy, prostredné poschodia, prízemie. Všetky prístupné, všetky plné zaujímavých miest. Môžete stáť na mrakodrape, pozorovať dianie dole na ulici a potom sa švihnúť dole na lano štýlom Spider-Mana. Alebo môžete zostať na zemi a skúmať každý kútik mesta – od rušných obchodných štvrtí cez parky až po skryté zákutia, kde sa odohrávajú tie najzaujímavejšie príbehy. NPC systém nie je len dekorácia. Ľudia v meste majú svoje vlastné životy, svoje rutiny, svoje problémy. Nie sú to len roboti čakajúci, až okolo prejdete. Reagujú na vaše činy, žijú svoje životy nezávisle od vás. Mesto skutočne dýcha.

Bojový systém ako kung-fu film

Súboje v Anante majú byť ako choreografované scény z akčných filmov. Využívate prostredie okolo seba, improvizujete, kombinujete schopnosti. Nie je to len stláčanie tlačidiel. Je to o tom vnímať priestor, kde práve ste, a využiť ho na svoj prospech. Stojan na bicykle? Výborne. Popolnice? Jasne. Pouličná lampa? Prečo nie. Dôležité je tiež rozlišovať medzi chaosom a poriadkom. Nie každý, koho stretnete, je nepriateľ. Niektorí ľudia jednoducho potrebujú pomoc. Vašou úlohou je identifikovať skutočné hrozby a nechať neutrálnych civilistov na pokoji. Čo je zaujímavý twist v žánri, kde sa obvykle mláti všetko, čo sa hýbe.

Žiadny gacha, všetky postavy zadarmo

Tu prichádza asi najväčšie prekvapenie. Ananta je free-to-play, ale nebude to gacha game. Všetky hrateľné postavy získate postupom príbehom. Zadarmo. Žiadne náhodné boxy, žiadne modlenie sa k RNG bohom, žiadne polnočné sessions s nádejou, že konečne vytiahnete tú postavu, ktorú chcete. NetEase sa rozhodol monetizovať hru inak – cez kozmetické predmety. Oblečenie, vozidlá, vybavenie domu. Pokiaľ chcete, aby vaše postavy vyzerali unikátne, možno budete musieť niečo investovať. Ale na hrateľnosť to nemá vplyv. Na výhru si nezaplatíte. To je pomerne osviežujúci prístup v dnešnej dobe, keď väčšina free-to-play hier tlačí gacha systém ako hlavný spôsob zárobku. Je to podobný ťah ako pri inej očakávanej hre – Duet Night Abyss – ktorá tiež nedávno zrušila svoj gacha systém pár mesiacov pred vydaním. Vývojári jednoducho chcú, aby ľudia hru skutočne hrali dlhodobo, nie aby len sypali peniaze do systému náhodných odmien.

Vizuálny štýl, ktorý dáva zmysel

Cel-shaded anime estetika. Viete, čo to znamená? Vyzerá to ako anime, ale v 3D. Podobné štýlu, aký poznáme napríklad z Genshin Impactu. Ale zatiaľ čo Genshin ide do fantasy sveta, Ananta ide do mestského prostredia. A to robí veľký rozdiel. Prvé mesto – Nova Inception Urbs – má japonský mestský štýl. Neónové svetlá, preplnené ulice, ten špecifický feeling ázijskej metropoly. Ale chystajú sa aj ďalšie mestá s európskym a americkým nádychom. Budete môcť cestovať medzi nimi a každé bude mať svoje vlastné kúzlo, svoju vlastnú atmosféru. Zaujímavé je, že mestá sú čiastočne procedurálne generované. Nie tak, že by boli náhodné – tvorcovia ručne navrhli jednotlivé oblasti ako pláže, zábavné parky, továrne. Tie sa potom skladajú dohromady ako puzzle. Každá hra tak môže ponúknuť trochu iné rozvrhnutie, ale vždy s kvalitne navrhnutými lokáciami.

Deň a noc v Nove

Mesto sa mení podľa dennej doby. Čo nie je len vizuálny efekt. V noci sa dejú iné veci ako cez deň. Iné postavy, iné aktivity, iná atmosféra. Nova City je iné miesto, keď zapadne slnko. A vývojári sľubujú, že tento cyklus ovplyvní nielen to, ako mesto vyzerá, ale aj čo sa v ňom deje.

Viac ako 800 ľudí na jednom projekte

To nie je malá nezávislá hra. Na Anante pracuje cez 800 vývojárov. Štúdio Naked Rain má pobočky v Hangzhou a Montreale, má dekádu skúseností s free-to-play hrami a špecializuje sa na open-world tituly. Vedia na konzole, PC aj mobily. A ich art tím sa zameriava na anime IP design. NetEase sám o sebe je gigant. Robia hry ako Knives Out, Harry Potter: Magic Awakened alebo Naraka: Bladepoint. Majú partnerstvo s Warner Bros a Mojang. Takže za Anantou stoja ľudia, ktorí vedia, čo robia.

Kedy to bude?

A teraz tá nepríjemná otázka. Dátum vydania? Nevieme. Hra bola na Tokyo Game Show 2025, ukázala sa v sedemminútovom gameplay traileri, potom v desaťminútovom videu. Už má cez 11 miliónov predregistrácií globálne. Ale konkrétny dátum? Zatiaľ nič. Čo vieme, je, že hra vyjde na PlayStation 5, PC, iOS a Android. Takže pokrytie platforiem je solídne. A NetEase má v Číne už schválenie na vydanie, čo je dôležitý krok.

Prečo by vás to malo zaujímať?

Ananta nie je len ďalší klon GTA s anime grafikou. Je to pokus urobiť mestské RPG inak. S väčšou slobodou, divokejším svetom, absurdnejším humorom. Je to hra, kde môžete byť ktokoľvek, robiť čokoľvek a mesto na to bude reagovať. Plus žiadny gacha systém je fakt dobrá správa. Znamená to, že vývojári chcú, aby ste hru skutočne hrali, nielen míňali peniaze. A to je prístup, ktorý si zaslúži rešpekt. Nova City čaká. Otázka znie – ste pripravení vstúpiť do mesta, kde sú jediným pravidlom žiadne pravidlá? Kde záchod môže utekať ulicou a nikto si to ani nevšimne? Kde môžete byť polda ráno a hacker večer? Pretože toto nie je len hra. Je to experiment s tým, ako veľmi slobody môže open-world RPG skutočne ponúknuť. A na toto ja počujem.