No Rest for the Wicked sľubujúce temné dobrodružstvo zamierilo do predbežného prístupu

Vývojári v Moon Studios nedávno vydali očakávané akčné RPG No Rest for the Wicked vo forme predbežného prístupu. Aj keď samotná hra ponúka sľubný herný zážitok, najprvé reakcie sa nevyhýbajú kritike kvôli technickým nedostatkom. Štúdio sa však otvorene priznáva k svojim chybám a zdôrazňuje, že ide o práve o predbežný prístup, a teda mnoho aspektov hry sa bude výrazne zlepšovať v nasledujúcich mesiacoch.

Technický stav nie je najlepší

V súčasnej dobe sa medzi hlavné technické výzvy, ktoré sú známe, radí optimalizácia výkonu a zlepšenie podporovaných pomerov strán zobrazenia. Hráči našli občasné záseky pri načítaní nových oblastí a narazili na nepreložené texty. Tím vývojárov je ale vedomý týchto problémov a aktívne pracuje na ich odstránení. Pre dosiahnutie optimálnej hernej skúsenosti sa odporúča inštalovať hru na SSD disk a hráči by mali upraviť nastavenia kvality s cieľom zvýšiť snímkovú frekvenciu. Vývojový tím tiež pracuje na pridaní ďalšej jazykovej podpory a riešení drobných chýb, ako sú závady pri zmene prostredia a problémy s kolíziou, pri ktorých sa hráči môžu zaseknúť. V rámci predbežného prístupu hra podporuje rôzne ovládače a na Steame je k dispozícii špecifické nastavenie pre ovládače PlayStation. Gennadiy Korol, spoluzakladateľ Moon Studios zdôraznil, že napriek niektorým problémom s rýchlosťou snímkovania, funkcia Game Simulation zaisťuje plynulú odozvu vstupu, čo je kľúčové pre presný boj. No Rest for the Wicked bude tiež kompatibilný s radom zariadení aj mimo Steam Deck, napríklad s ROG Ally. Aj keď počiatočné požiadavky na PC sú pomerne skromné, odporúčané špecifikácie pre kvalitný zážitok môžu byť pre niektoré systémy náročné. Celkovo sa zdá, že Moon Studios chce aktívne počúvať spätnú väzbu komunity a postupne vylepšovať technické aspekty a hráčsku skúsenosť s cieľom poskytnúť čo najlepšiu verziu hry. Štúdio tiež uistilo hráča, že finálna hra No Rest for the Wicked nebude obsahovať mikrotransakcie ani povinné online pripojenie. Namiesto toho sa zameria na poskytnutie robustného zážitku pre jedného hráča.

Od tvorcov Oriho

Moon Studios je nezávislé vývojárske štúdio pre videohry, ktoré v roku 2010 založili Thomas Mahler (bývalý Cinematic Artist v Blizzard Entertainment) a Gennadiy Korol (bývalý Senior Graphics Engineer v Animation Lab). Spoločnosť sa vo svojich produktoch zameriava predovšetkým na vysoko vycibrené herné mechanizmy a skvelú grafikou. Všetci členovia tímu sú rozmiestnení po celom svete, čo umožňuje Moon pracovať s najlepšími a najtalentovanejšími ľuďmi v hernom priemysle. V roku 2011 sa Moon Studios spojila s Microsoftom na vývoji Ori a Will of the Wisps. Teraz sa zamerali práve na vývoj hry No Rest for the Wicked.

Spletitý príbeh

Hra No Rest for the Wicked sa odohráva vo fiktívnom kráľovstve v roku 841. Po smrti kráľa Harola nastúpi na trón jeho arogantný a neskúsený syn Magnus. Zároveň sa však vráti mor, diabolská pohroma, ktorú nikto nevidel tisíce rokov. Mor zničí celú krajinu a vytvára príležitosť pre ďalších uchádzačov o trón, ktorí sa pokúsia zvrhnúť nového kráľa. Hráč sa stane členom skupiny mystických svätých bojovníkov, ktorí musia využiť svoje neobyčajné schopnosti a za každú cenu zastaviť morovú nákazu. Hra ponúkne temný príbeh, jedinečný umelecký štýl a boje proti hrozným stvoreniam, nepriateľským vojakom a nebezpečným bosom v napínavých súbojoch. Hráči budú môcť cítiť váhu a rýchlosť každej zbrane, očarovávať svoju výzbroj pomocou rún, vyrábať vzácne brnenia a vytvoriť si vlastný herný štýl. Hra bude ponúkať možnosť hrať samostatne alebo v spolupráci s tromi priateľmi. No Rest for the Wicked sa zameriava na grafiku, príbeh a hrateľnosť, rovnako ako séria Ori. Vývojári vytvorili ručne celý ostrov Isola Sacra a umiestnili ho do roku 841. Na ostrove prebiehajú súboje medzi povstaleckými skupinami a vládou. Hráč sa ocitne v úlohe člena svätého bojového oddielu s náročnou úlohou zastaviť morovú nákazu. Okrem toho sa zapletie do politických intríg. V boji proti nákaze a monštrám bude hráč využívať mystické sily a spoliehať sa na svoju obratnosť v tvári nepresili. Obtiažnosť hry je možné prirovnať k souls hrám od FromSoftware, s tým rozdielom, že No Rest for the Wicked ponúkne izometrický pohľad pre lepšiu prehľadnosť. Hráči budú mať k dispozícii rôzne zbrane s unikátnym štýlom a budú môcť vylepšovať a nakupovať vybavenie u obchodníkov. Svet hry bude ovplyvňovať dynamicky sa meniace počasie a denný cyklus. Tvorcovia chcú, aby hráči sa vracali do už prejdených oblastí, kde budú čakať ťažší protivníci s lákavou odmenou. Aby hra nebola príliš jednoznačná, po smrti hráča zostanú niektorí nepriatelia zranení.

Ako sa bude celá situácia okolo hry naďalej vyvíjať, na to si musíme počkať. Avšak to vyzerá, že štúdio naozaj počúva fanúšikov a srdcu si berie akúkoľvek spätnú väzbu. Snáď sa technický stav hry čoskoro zlepší. Na plné vydanie hry si ale zatiaľ budeme musieť nejaký ten čas počkať.